tirsdag den 12. juni 2018

Mine bedste sommerlæsnings anbefalinger 2018






Sommeren er over os og hvis den fortsætter som den er startet, så kan vi se frem til en hel del solskinstimer, hvilket forhåbentlig for nogen betyder en bog i hånden i skyggen med en køling drink ved siden af. Mangler du inspiration til hvad du skal læse, så får du mit bud på en fantastisk læseoplevelse her. Men hvis du har brug for mere inspiration så deler jeg også snart min sommer læseliste med jer.

Fælles for disse bøger, er at jeg har læst dem alle - og alle indenfor et årstid. De har givet mig den bedste læseoplevelse og jeg er sikker på at de også vil gøre det samme for dig. Jeg har linket til de bøger jeg har anmeldt og der kan du læse mere om bøgerne skulle være noget for dig. Her er mine bud på den perfekte sommerlæsning:






Årets helt store mustreads anbefaling er for mig disse to bøger. 'Små påsatte brande' af Celeste Ng og 'Den, der lever stille' af Leonora Christina Skov. Begge bøger handler om familie dynamikker eller mangel på samme. Begge bøger er yderst velskrevne og tankevækkende. 






Hvis du har læst 'Den, der lever stille' af Leonora Christina Skov, så vil jeg anbefale at kigge nærmere på hendes to andre bøger: Rygsvømmeren og Champagnepigen. Selvom det er Leonoras tidligste værker, så er de virkelig gode og anmeldelserne af disse kommer op på bloggen her en af de nærmeste dage. 





En af årets helt store læsehøjdepunkter for mig var også Mythos med Stephen Fry (bogen fås ikke på dansk), og den handler kortfortalt om de græske myter. Stephen Fry får dem genfortalt både indlevende og spændende. 








Lige nu er der fuld gang i sæson 2 af the Handmaids tale på HBO Nordic, og hvis du endnu ikke har læst Margaret Atwoods dystopiske fortælling, så er sommerferien tiden til det. Den er både tankevækkende og utrolig skræmmende. Læs mere i min anmeldelse af 'Tjenerindens fortælling' her. Liane Moriartys - der også har været aktuel med tv-serien 'Big Little Lies' - seneste bog 'Vandvittig skyldig' sidder stadig i mig efter at det er over et år siden jeg har læst den. Så stort indtryk har den gjort på mig, så jeg kan kun anbefale den til skyerne. 






Mangler du flere bud på en god bog i realisme genren, så vil jeg lige smide den her ind også. Min Muse er skrevet af Jessica Burton der har udgivet den store internationale bestseller Dukkemageren og nu er hun så aktuel med denne - Mine muse. Den var en super interessant og rigtig hyggelig bog at læse. Min anmeldelse af den er også at finde her på. De bloggen en af de aller nærmeste dage.







Er du mere til krimi eller spænding end hvad jeg indtil nu har anbefalet. Så kan jeg ikke anbefale Cormoran Strike serien nok. Serien er skrevet af J.K. Rowling som har skrevet under pseudonymet Robert Galbraith. Serien er lidt en klassisk form for krimi, hvor det handler om personer og plot - den bedste slags efter min mening. Hvis du er enig, så start med 'Gøgens kalden' som er første bind i serien.








Er fantasy mere dig, så high five, det elsker jeg også at læse rigtig meget af. En ny aktuel roman du skal se nærmere på er Solstenen af Tomi Adeyemi. Min anmeldelse af bogen kommer på bloggen her om en uges tid. 







Hvis du er glad for fantasy og endnu ikke har læst Sarah J. Maas. Så bliver jeg nødt til at spørge om du har levet under en sten? Hendes bøger har alt, kan alt og er bare magiske i sig selv. Jeg elsker både hendes Throne of Glass serie og A Court of Rose and Thornes. Og selvom de er skrevet til YA målgruppen, så er det også rigtig meget henvendt til den voksne målgruppe. Hvis du ikke læser så meget fantasy og gerne vil prøve at læse lidt mere, kan jeg virkelig kun anbefale en af de her to serier, da Maas ikke skriver 'tung' high fantasy, men indlevende og spændende. Med hensyn til begge serier kan de første bind fås på dansk.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig