mandag den 2. juli 2018

Læsestatus juni 2018






10 bøger blev det til i juni måned - endda nogle murstens agtige størrelser imellem - og det på trods af at jeg har haft en travlt arbejdes juni. Så min sommerlæseliste virker ikke længere helt så uoverskuelig. For vores sommerferie bliver herhjemme og selvom der skal råhygges som familie, så bliver der helt sikkert også tid til nogle læsestunder.

Det var nogle helt igennem fantastiske læseoplevelser jeg fik i juni måned og de indeholdte både lidt realisme, lidt historisk, masser af fantasy og lidt romance + lidt Harry Potter-fandom. Den læseopskrift kunne ikke passe mig ret meget bedre.





Månedens læsning:

Kære datter, du må vide af Birgitte Jørskov
Harry Potter: En rejse gennem magiens historie af British Library
Rygsvømmeren af Leonora Christina Skov
Min Muse af Jessie Burton
Champagnepigen af Leonora Christina Skov (genlæsning)
Children of Blood and Bone - Solstenen (Legacy of Orïsha, #1) af Tomi Adeyemi
Ond vilje - Darkest Minds #1 af Alexandra Bracken (genlæsning)
Knivens stemme - Chaos Walking #1 af Patrick Ness
The Diviners #1 af Libba Bray
Heir of Fire (Throne of Glass #3) af Sarah J. Maas




Månedens bedste læsoplevelse: 

Den står mellem Heir of Fire og Knivens stemme. Skarpt efterfuldt af Ond vilje.




Månedens mest skuffende læsning:

Kære datter du må vide




Månedens smukkeste coverdesign:

Det er svært at vælge jer. Men jeg elsker omslaget på 'Min muse', men jeg synes måske ikke nødvendigvis at det er spot on med hensyn til indholdet. Ikke at omslaget ikke er spot on, for det er det, men det rammer ikke helt bogens tone, for mig føles det lidt som to separate ting. Omslag og indhold i det her tilfælde. 
Rygsvømmerens forside er jeg også ret så vild med og det synes jeg faktisk passer meget godt til indholdet.




Månedens mindst tiltalende coverdesign:

Selvom 'Ond vilje' egentlig er ok, så synes jeg faktisk det originale amerikanske cover er smukkere og det ærgre mig lidt at det ikke er brugt på den danske udgave, eller i hvert fald have bibeholdt stilen. Det her ser en smule trist ud.




Månedens anmeldelser:


A Court of Wings and Ruin #3 af Sarah J. Maas
Harry Potter: En rejse gennem magiens historie af British Library
Rygsvømmeren af Leonora Christina Skov
Min Muse af Jessie Burton
Champagnepigen af Leonora Christina Skov
Children of Blood and Bone - Solstenen (Legacy of Orïsha, #1) af Tomi Adeyemi
Knivens stemme - Chaos Walking #1 af Patrick Ness
The Diviners #1 af Libba Bray



Månedens tema: 

Mine bedste sommerlæsnings anbefalinger 2018
Min sommerlæsestak
Skrivepultens 7-års jubilæum
7 år - 7 bøger giveaway



Månedens filmindlæg:

Film 2. halvår 2018



Månedens skriveindlæg:


Hele min samling af bøger om at skrive




Månedens vlog:

Min sommerlæsestak


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig