mandag den 2. januar 2017

2016 boglige udfordringsstatus


Jeg nåede de planlagte 100 læste bøger, oprindeligt havde jeg planlagt færre, men det viste sig at jeg alligevel godt kunne læse lidt mere end jeg havde regnet med ved siden af barselen. Så jeg nåede op på 100 læste bøger. Hvilket stadig er noget mindre end de forgående hvor jeg i et par år i træk læste det dobbelte, altså 200 bøger - det var tider. :0)

Læseåret har alligevel været helt fantastisk. Masser, af masser skønne bøger. Jeg har faktisk ikke stødt på så mange dårlige i år som i de forgående. Så det var dejligt.

Jeg fik fuldført 'afslut 5-bogserier', 'læs minimum 5 historiske romaner', 'læs minimum 3 retellings', 'læs mimimum 3 sommertema bøger' og læs minimum 3 juletemabøger.

Jeg fik ikke fuldført 'læs minimum5 high fantasy romaner' - og årsagen til det er faktisk at jeg selv begyndte at skrive en high fantasy bog, og jeg vil ikke lade mig påvirke af andres i den genre, så jeg undgik bevidst high fantasy bøger, men håber at tage revanche nu hvor min historie er skrevet.

Jeg fik heller ikke læst fortsættelserne til ellers afsluttede historier. Jeg mangler Grey og Meyers 'Life and Death'. Jeg har stadig stor lyst til at læse dem, og der er ikke nogen anden forklaring på at jeg ikke har læst dem, andet end at andre bare er kommet ind foran. Der er desværre grænser for hvor mange man kan nå, og jeg synes altid at have mange flere bøger jeg gerne vil læse end tiden til det. Så måske året i år er året.

Her er årets status:



Læs 100 bøger

100/100

Lady Susan af Jane Austen
Valhalla - den samlede saga vol 1 af Peter Madsen og Henning Kure
Skadedyrsbekæmperne af Sofie Boysen
Se mig nu af Sandra Schwartz
Isdragen af George R. R. Martin
On the Fence af Kasie West
Cinders & Sapphires #1 af Leila Rasheed
Fables: The Wolf Among Us vol. 1 af Matthew Struges
Calendar Girl - January af Audrey Carlan
Blodets bånd #3 (Morika) af Sidsel Sander Mittet
Mig Maja af Sandra Schwartz
Skæbnens kald #2 af Haidi Wigger Klaris
Hvis bare du var min #1 af Jenny Han
De smukkeste af Karin Slaughter
Berørte Katrine af Kim Fupz Aakeson
Rød dronning #1 af Victoria Aveyard
Midnatsrosen af Lucinda Riley
Limbo af Kevin Japsen
Fire with fire #2 af Jenny Han og Siobhan Vivian
Indvielsen (The Secret Cirlce #1) af L.J. Smith
Royal Wedding #11 af Meg Cabot
Nidstangen #1 af Åsa Larsson og Ingela Korsell
Under sløret #2 af Nicole Boyle Rødtnes
Tangled #1 af Emma Chase
Hvor lagde jeg babyen? Afsløringer fra en nybagt mor af Julia Lahme (research)
The White Princess #5 af Philippa Gregory
Valhalla - den samlede saga vol 2 af Peter Madsen og Henning Kure
Københavns skygger af Aspíciens Haufniensis
Kampen om Sommersværdet (Magnus Chase #1) af Rick Riordan
Din mor manual af Tine Tholander (research)
Dragerne (Talon #1) af Julie Kagawa
Fangirl af Rainbow Rowell
Rivalerne #1 af Alyson Noël
Half Lost #3 af Sally Green
The Heir #4 af Kiera Cass
The Crown #5 af Kiera Cass
Odinsbarn af Siri Pettersen
Skyggesider af Christina Bonde
Portalen til afgrunden af Chad Corrie
Over stregen af Jennifer Echols
Vinden i piletræerne - alle historierne af Kenneth Grahame
Stalker af Michella Rasmussen
Himlen brænder #2 af Line Kyed Knudsen
Belgravia af Julian Fellowes
Dronningen af Tearling #1 af Erika Johansen
Hul i hovedet af Nicole Boyle Rødtnes
Bare en dag af Gayle Forman
Arvingen af Simona Ahrnstedt
Mere end veninder af Line Lybecker
Flunked af Jen Calonita
The War of Art: Break Through the Blocks & Win Your Inner Creative Battles af Steven Pressfield
Engletræet af Lucinda Riley
Nobody Wants to Read Your Sh*t: Why That Is And What You Can Do About It af Steven Pressfield
Saga, volume 1 af Brian K. Vaughan
Fables: The Wolf Among Us, Vol. 2 af Matthew Sturges
Harry Potter and the Cursed Child - Parts One and Two af Jack Thorne
Fra og med dig af Mhairi McFarlane
Villa America af Liza Klaussmann
Bare et år #2 af Gayle Forman
Skyggernes Dronning af C.J. Redwine
Writing Magic: Creating Stories that Fly af Gail Carson Levine
Afkom af Henriette Rostrup
Hvor der er vilje #1 af Jeffrey Archer
Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies #1 af J.K. Rowling
Becoming a writer af Dorothea Brande
Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists #2 af J.K. Rowling
Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide #3 af J.K. Rowling
Sandsnogens bid (Krøniken om Morika #1) af Sidsel Sander Mittet
Champagnepigen af Leonora Christina Skov
Sweettalk af Dorte Schou
Løftet #2 af Simona Ahrnstedt
Måske en dag #1 af Colleen Hoover
Oprørende #2 af Julie Kagawa
De syv synder af K.L. Berger
Hansel and Gretel af Neil Gaiman
Uskyldigt blod #1 af Kristen Painter
Grænselandet #2 af Jeanette Hedengran og Tina Sanddahl
Midnatspigen #1 af Melissa Grey
Calendar girl - February #2 af Audrey Carlan
Cinder #1 af Marissa Meyer
Hvis jeg var din pige af Meredith Russo
Vi andre bor her bare af Patrick Ness
Bare en nat #2,5 af Gayle Forman
100 dage af Lotte Kaa Andersen
Anne fra Grønnebakken af L.M. Montgomery
Sjælens pris #3 af Haidi Wigger Klaris
Gennem sløret #3 af Nicole Boyle Rødtnes
What Light af Jay Asher
The Great Hunt #1 af Wendy Higgins
Afslut 5 bog-serier
5/5
Blodets bånd #3 af Sidsel Sander Mittet, slutter Morika serien
Half Lost #3 af Sally Green, slutter The Half Bad Trilogy
The Crown #5 af Kiera Cass, slutter The Selection
Sjælens pris #3 af Haidi Wigger Klaris, slutter Dæmonherskerens arving serien
Gennem sløret #3 af Nicole Boyle Rødtnes, slutter Ilttyv serien



Læs min. 5 historiske romaner
7/5
Midnatsrosen af Lucinda Riley
The White Princess #5 af Philippa Gregory
Belgravia af Julian Fellowes
Engletræet af Lucinda Riley
Cold-Hearted Rake #1 af Lisa Kleypas
Villa America af Liza Klaussmann
Hvor der er vilje #1 af Jeffrey Archer  


Læs min. 5 high fantasy romaner
1/5
Portalen til afgrunden af Chad Corrie


Læs min. 3 retellings
5/3
Fables: The Wolf Among Us vol. 1 af Matthew Struges
Flunked af Jen Calonita
Fables: The Wolf Among Us, Vol. 2 af Matthew Sturges
Skyggernes Dronning af C.J. Redwine
Cinder #1 af Marissa Meyer


Læs disse tre fortsættelser til ellers afsluttede (populære) serier
Royal Wedding af Meg Cabot
Grey af E.L. James
Life and death af Stephenie Meyer



Læs min. 3 sommer'tema'-bøger
Bare en dag af Gayle Forman
Dragerne (Talon #1) af Julie Kagawa
Villa America af Liza Klaussmann


Læs min. 3. juletema-bøger
What Light af Jay Asher
The Nutcracker af E.T.A. Hoffmann
Winder Wonderland af Belinda Jones









SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig