onsdag den 2. januar 2019

Bogudfordring 2018 status



Jeg havde ikke sat så mange udfordringer for mig selv i 2018, faktisk kun at jeg skulle læse minimum 40 bøger og jeg skulle læse to bøger af en favoritforfatter hver anden måned. Senere på året tilføjede jeg 10-bøger udfordringen og jeg har som altid haft et fokus på sommertema og juletema bøger. 

Jeg læste 120 bøger i stedet for 40, men ja, 40 var også lavt sat, men det var bevidst for jeg ønskede at reducere min læsning i forhold til 2017 så jeg ville bruge mere tid på at skrive. Jeg fik også reduceret min læsning ned med 20 bøger, men jeg fik tilgengæld ikke skrevet særlig meget i 2018 …

Ellers fik jeg fuldført alle de andre udfordringer jeg havde sat mig selv og jeg nød faktisk alle udfordringerne. Jeg elsker at genopdage favoritforfattere og jeg nød at opdage nye (for mig) forfatterskaber. Deriblandt nye potentielle favoritter som Celeste Ng, Madeline Miller og Agatha Christie. 

Jeg fik gennemført læsning af hele Jane Austens og Leonora Christina Skovs roman forfatterskab og jeg lovede mig selv at jeg ville læse hele Outlander serien efter at have læst Dragonfly in Amber. 


Her har I det fulde overblik over min læsning i 2018:


Bogudfordring 2018


Læs 40 bøger
120/120

Fantastiske skabninger og hvor de findes (illustreret udgave) af J.K. Rowling
Under skoven danser vi af Trine V. Ipsen
En af os lyver af Karen M. McManus
Uden forbehold af SJ Hooks
Morrigan Crows magiske prøvelser (Nevermoor #1) af Jessica Townsend
Stadig mig #3 af Jojo Moyes
Legendary #2 af Stephanie Garber
Cress (Lunar Chronicles #3) af Marissa Meyer
Tales of the Jazz Age af F. Scott Fitzgerald
Alias Grace af Margaret Atwood
Northanger Abbey af Jane Austen
Mansfield Park af Jane Austen
Damen i midten: mode, kvinder & danmarkshistorie set gennem et stormagasins vinduer af Julia Lahme
The Keeper of lost Things af Ruth Hogan
The Power af Naomi Alderman
Sommerbogen af Tove Jansson
Circe af Madeline Miller
The Beauty and the Beast af Suzanna Barbot de Villenueve
Beskytteren (De Tre Tyste, #1) af Synne Kristine Eriksen
Lumberjanes To The Max Edition, Vol. 1 af Noelle Stevenson
What Alice Forgot af Liane Moriarty
Americanah af Chimamanda Ngozi Adichie
De rullende byer af Philip Reeve
Fuglene i min have af Elvira Fragola
Nordiske guder af Johan Egerkrans
Skabt for dig af Louise O'Neill
Fra Lisabon til Lærkevej af Abdel Aziz Mahmoud, Gitte Løkkegaard og Souad Taha
De af Helle Helle
The Secret Garden af Frances Hodgson Burnett (genlæsning)
Mægtigere end sværdet #5 af Jeffrey Archer
The Secret History af Dinna Tartt
Whiskey in a Teacup: What Growing Up in the South Taught Me About Life, Love & Baking Biscuits af Reese Witherspoon 
Godnathistorier for rebelske piger 2 af Elena Favilli
Mørke minder (The Darkest Minds #2) af Alexandra Bracken
Fra nu af og for evigt af Julie Clausen
Små hverdagsproblemer - Tove Ditlevsens brevkasse i Familie Journalen af Tove Ditlevsen
Christmas Pudding af Nany Mitford
Ung kærlighed af Jasmin Søe
Pride and Prejudice and Mistletoe af Melissa de la Cruz
Dragonfly in Amber #2 af Diana Gabaldon
The Smoke Thieves #1 af Sally Green
De dødes skibe (Magnus Chase #3) af Rick Riordan




6 favoritforfattere
6/6

Lisa Kleypas:
Marrying Winterborne (The Ravenels, #2) af Lisa Kleypas
Devil in Spring (The Ravenels, #3) af Lisa Kleypas

Jane Austen:
Northanger Abbey af Jane Austen
Mansfield Park af Jane Austen

Sarah J. Maas 
A Court of Wings and Ruin #3 af Sarah J. Maas
Heir of Fire (Throne of Glass #3) af Sarah J. Maas

Leonora Christina Skov
Førsteelskeren af Leonora Christina Skov
Silhuet af en synder af Leonora Christina Skov

Liane Moriarty
What Alice Forgot af Liane Moriarty
Nine Perfect Strangers af Liane Moriarty

Rick Riordan
Den brændende labyrint (Apollons prøvelser #3) af Rick Riordan
De dødes skibe (Magnus Chase #3) af Rick Riordan



10 jeg gerne vil læse i 2018

Fortæller om udfordringen og hvorfor jeg har valgt disse ti her 

F.Scott Fitzgerald - Tales of the Jazz Age
Leonora Christina Skov - Rygsvømmeren
Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve - Beauty and the beast
Virginia Woolf - Mrs Dalloway
Margaret Atwood - Alias Grace
Diana Gabaldon - Dragonfly in Amber
Naomi Alderman - The Power
Agatha Christie - Murder on the Orient Express
Donna Tartt - The Secret History
Chimamanda Ngozi Adichie - Americanah


Min julelæsning 2018 kan læses her













kilde: goodreads


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig